woensdag 31 december 2008

Overzicht 2008

Tijd om de balans op te maken. In februari heb ik de Versatile besteld en omdat de gym en het wachten me niet aanstonden ben ik eind april begonnen mijn woon-werkverkeer op de hurri te doen. Al met al heb ik dus 8 maanden gefietst dit jaar. Daarin zaten nog 4 weken vakantie en ongeveer 5 weken aan cursussen. In het najaar heb ik minder gefietst, door slechter weer en minder zin om nog met de hurri te fietsen, wetende dat de Versatile eraan kwam.

De 6564 km die ik vanaf april gefietst heb, hebben me:
-meer dan 10 kg doen afvallen
-behoorlijk fit gemaakt
-2 lekke banden opgeleverd (allebei hurri, 1x voor, 1x achter)

Het merendeel van de km's zijn gereden met de hurri, 419 km met de Versatile vanaf en nog een paar honderd km met de bakfiets en stadfiets. Op http://www.fietsenscoort.nl heb ik mijn km's bijgehouden dit jaar en het overzicht is hieronder te vinden. Volgens de site zou ik een dikke ton CO2 uitstoot op mijn w-w verkeer voorkomen hebben, maar het lijkt me sterk dat de bus zoveel extra uitstoot met mij aan boord ;-)

3 opmerkingen:

marcel beekmans zei

hey die peter!
nog de betse wensen he, en vele kilometers toegewenst met je versatile!!:D

ff vraagje tussen de door, ik zag dat ij via fietenloont.nl de kilometes bij houd, ikga dat ook doen, ziet er erg strak uit, maar ik kan het kaartje niet opslaan.... zou jij ff kunnen mailen hoe je dat doet???
je kan dat mailen naar superbeekie@gmail.com

groetjes marcel beekmas,

marcel beekmans zei

heb het al:P

gr marcel,

Peter Kindt zei

Jij ook de beste wensen! Ik heb gewoon een screenshotje gemaakt en dat hier gepost. Niets bijzonders :-)

gr. Peter