zondag 4 januari 2009

Ontberingen?

Morgen komen de eerste km's van het nieuwe jaar. De afgelopen dagen zijn we bij familie langs geweest en kon ik dus niet fietsen. De komende dagen lijken in het teken te staan van kou, eventueel met sneeuw en ijzel. Ik ga deze dagen wat spelen met kleding en met het afdekzeiltje.

Tot nu toe heeft mijn lijf het steeds warm tot zeer warm gehad, met:
-thermobroek
-lang thermoshirt
-thermojackje
-col
-haarband/muts
-afdekzeiltje dicht

Morgen ga ik fietsen met een kort thermoshirt onder mijn jackje en zonder zeiltje. Een hoop andere opties met minder kleding, al dan niet aangevuld met petje of handschoenen, volgen misschien later. Onafhankelijk van de uitkomst heeft de Versatile de kou ontbering al glansrijk doorstaan. Ik heb nog niet in echte regen kunnen fietsen, waarmee http://hetregentbijnanooit.nl gelijk lijkt te hebben, maar ik het dakje en spatschermpje nog niet heb kunnen testen onder die omstandigheden. Hopelijk regent het snel en hard :-)

2 opmerkingen:

marcel beekmans zei

het zou mij benieuwen of je echt zo koud zuld krijgen, jij heb toch mooie lange stukken op je route als je een beetje goed tempo maakt, krjg je het wel warm hoor! dek ik,

ik be gisteren rondje gaasperplas gereden en had het onderweg erg warm, had zelfs m;n sjaal af gedaan tijdens het rijden muts enkel niet,

Peter Kindt zei

ik dacht al geantwoord te hebben, maar die post is in het diepe verdwenen. Zoals in mijn nieuwe blogje te lezen was het ook zonder lange mouwen thermo en zonder dekje toch nog lekker warm.

gr. Peter