maandag 8 december 2008

Waarin de tandarts van een velomobielbouwer verschilt

Vandaag en ook morgen niet met de fiets, o.a. door tandartsbezoek: de 5e keer in korte tijd, terwijl er toch niet bar veel mis was en ik jaarlijks naar de tandarts ga. Maar ja, mensen zullen tegenwoordig wel wegblijven bij de tandarts en dus moet er meer verdiend worden aan de enkeling die zich nog wel meldt...

De recessie heeft in velomobielland echter nog niet toegeslagen (of zou het anti-cyclisch zijn?). De wachtlijsten voor de Quest en Mango stromen steeds verder vol en de 7 jaar oude Quest 32 verwisselt deze dagen van eigenaar voor ongeveer 80% van de nieuwprijs. Afgelopen maand zijn er 14 Quests besteld, terwijl er gemiddeld maar 5 per maand gemaakt worden. Met 253 stuks in bestelling lijkt het 4 jaar wachten te zijn. Oproep aan eenieder met 2 rechterhanden die op dit moment zijn baan kwijtraakt: Ga velomobielen bouwen ;-)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

De velomobiel is zo veel waard, omdat na een aanrijding de service zo snel en goed is. Mijn quest werd na de aanrijding 2 weken geleden nog dezelfde avond door Ymte opgehaald (Dronten-Vlissingen-Dronten) en heeft een plan opgesteld voor reparatie. Omdat er helaas nog een paar questen met schade waren gaat het nog enkele weken duren. Dat oplappen en repareren gaat ten koste van nieuwbouw. Maar het kan niet anders: want wie wil er nog een dure quest als je weet dat je na een aanrijding (wellicht) maanden moet wachten voor reparatie?
Dus je koopt niet alleen een fantastische velomobiel bij Velomobiel.nl , maar ook een uitstekende service !
Daarin is jouw tandarts (misschien) hetzelfde ;-)

blijf fietsen,
Wim.

marcel beekmans zei

er komen heeeeeeeeeeeel wat werklozen bij de komende manden.... misschien kan velomobiel wel uitbrijden..... mensen in overvloed straks!!

gr marcel,

WFvN zei

Kleine correctie aan je bericht. Velomobiel.nl produceert niet iets van 5 per maand meer. Dat was een jaar geleden.

Tegenwoordig zitten ze meer in de buurt van 9 exemplaren per maand!