zondag 28 december 2008

Oliebollentocht

 

Net terug van de oliebollentocht die hier in Almere verreden is. Met in totaal 92(?) velomobielen hebben we een flink deel van Almere en omgeving gezien. De route en organisatie waren tiptop in orde! Koffie en cake vooraf, halverwege koffie met gebak en na afloop soep, broodjes en oliebollen. Het was een gezellig gebeuren en het was leuk met wat andere velomobilisten te praten.

Het fietsen in een groep viel me reuze mee. Uiteraard kon er niet stevig doorgefietst worden en waren de 3 groepjes van 30-35 velomobielen af en toe net harmonica's. Maar lastige of gevaarlijke situaties heeft dat niet opgeleverd en het tempo (in combinatie met goede kleding) was voldoende om geen kou te hoeven leiden. Ik heb uiteindelijk 79 km gefietst in 3.5 uur. Daarmee hoef ik nog maar 20km om deze maand mijn maximum recreatie-km maand van 2008 te maken. Niet gek voor december ;) Ik heb nu na een ruime week (za-zo) 316km gefietst, ondanks 3 kerstdagen, en zie de 10.000km in 2009 dus wel volkomen.

Veel mooie foto's of filmpjes kan ik helaas niet bieden. Eloine was als verrassing met de kinderen naar de aankomst op het Fanny Blankers-Koen sportterrein en heeft daar nog even snel wat geklikt.

Onderstaand plaatje vind ik wel grappig. Er lijken wat velomobielen op te stijgen:

1 opmerking:

marcel beekmans zei

hey peter, ja dat zal je vaak blijven zien hoor!! is ok mega leuk!

ls net een leui stukkie hier, over opstijgen gesproken:P http://www.gooieneemlander.nl/nieuws/regionaal/gooivechtstreek/article4200843.ece/Weer_noch_verkeer_hindert_de_ligfietser

ik bne wel gaar hoor pfff 160 km in twee dagen pfff!!! maar was mega leuk!!

gr marcel