dinsdag 2 december 2008

Laatste loodjes

Met misschien nog maar 3 weekjes te gaan tot de levering van de Versatile (Tempelman is dicht vanaf 23 december en zou pogen de fiets voor jaareinde af te bouwen), fiets ik dapper door op mijn hurri.

De fiets heeft eigenlijk een grote beurt nodig, maar dat ga ik nu niet meer doen voor de komst van de Versatile. Ik ga over een paar maanden wel bedenken of ik de hurri aanhoud of verkoop en hoeveel onderhoud ik eraan (laat) doe(n). De banden heb ik nog nooit vervangen en ze waren niet nieuw toen ik 'm kocht. Ondertussen heb ik denk ik al 15000 km gereden met de fiets en ziten vol scheurtjes en kleine gaatjes en hebben geen profiel meer. Toch heb ik er zelden een lekke band mee (een vredestein monte carlo en een slick), dit jaar in 6000 km pas 2. Verder springt de ketting af en toe over en denk ik dat ketting en tandwielen vervangen dienen te worden. Beide km-tellers moeten een nieuw batterijtje hebben, want die geven ook geen snelheid of trapfrequentie meer aan. Een grote schoonmaak zou ook geen kwaad doen...

Ik heb me vandaag warmer aangekleed dan tot nu toe: 2 lange roei/thermobroeken, een roeipakje, een thermoshirt, een shirt en een truitje, handschoenen, sjaal en pet. Dat is een thermobroek en een shirt meer dan de laatste weken. Ik fiets zonder jas (soms met roei-oproeijack, maar die zit ergens vast in het wascircuit), maar heb eigenlijk nooit een koud bovenlijf. Mijn benen hadden het tot vandaag soms wel wat koud als ik alleen mijn lange zomerroeibroek aanhad. Al deze kleding houdt amper vocht vast, droogt snel en vangt weinig wind. Vandaag weren eigenlijk alleen mijn voeten nog koud. De nattigheid, (rij)wind en lage temperaturen zorgen ervoor dat die het wel gehad hebben na 2/3 van mijn w-w-tripje.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Weet je al welk versatile nummer je krijgt?

Anoniem zei

Het lijkt of ik m'n eigen verhaal van een jaar geleden lees. Nu dus na een jaar in een quest gefietst te hebben (met dit weer in een T-shirt en een soort "coll" om m'n nek en schouders warm te houden) moet ik weer terug op m'n oude Zephyr ligfiets. Wat valt dat tegen !
Krijg ik onmiddelijk weer enorm respect voor de mannen zoals jij die op open fietsen door de regen liggeren.
Dus wees gewaarschuwd dat je een "watje" gaat worden met de nieuwe Versatile en verkoop niet je oude fietsje, want een velomobiel is enorm kwetsbaar ( zie m'n blog)en voor je het weet moet je weer op je ouwe vertrouwde fietsje verder ....

Blijf fietsen,
Wim.

Peter Kindt zei

Als het goed is krijg ik nummer 69, maar Gerrit gaf al aan bij de nummering soms een foutje te maken. Er worden er geloof ik steeds 3 tegelijkertijd gemaakt en het aanbrengen van de nummers binnen die serie gaat weleens mis.

Mijn vrouw heeft ook nog een hurri (op dit moment in gebruik door schoonvader), dus zonder open ligger kom ik zeker niet te zitten. Ik zal mijn best doen geen watje te worden en hoop de versatile niet teveel te kwetsen ;-)

Peter Kindt zei

@harwig, heb het verhaal over je laatste botsing gelezen. Herkenbare situatie, met regelmaat is het hopen dat je gezien bent (op wat voor fiets je ook zit). Je kunt niet stoppen voor iedere auto die jou voorrang zou moeten verlenen. Ik hoop dat de schade snel en goed herstelt kan worden en de verzekering snel uitkeert.

gr. Peter

Anoniem zei

Peter,
Verkoop de hurri niet. Op het moment dat de buitentemperatuur boven de 20 grd komt (of 15grd wind mee) wordt de koeling op een open ligger zeer aangenaam.
Vandaar dat ik de eerste levensmaanden van mijn V66 nog regelmatig op de taifun naar het werk ben gegaan. Pas bij echte regen kwam de V66 van stal. In oktober werden de rollen omgedraaid en prijs ik me gelukkig met m'n nieuwe Versatile.
Welke kleur krijgt je V69?
Jaap P.

Peter Kindt zei

Als jij V66 al een paar maanden hebt (voor de zomer?) dan kan ik me voorstellen dat mijn nummer boven de 69 eindigt, maar dat merk ik wel bij aflevering. De kleur wordt rood-metallic, gezien op een citroen C3 uit 2005.


Ik ben benieuwd hoe warm de Versatile is: de komende maanden is elke graad extra welkom ;-)

gr. Peter

Anoniem zei

1 juli was het Peter. Volgens Gerrit T. is de productie in de zomermaanden minimaal. Met circa 12 Versatile per jaar zou V69 mogelijk zijn.
Vandaag met 1 grd, wind opzij werd het wat fris in korte fietsbroek en fietshirt lange mouw. Wel een haarband (en helm!) op het hoofd. Ook een forse sjaal om de nek, want daar blaast de wind om heen. Een spatschermpje scheelt (vooral bij tegenwind) echt. Helaas geeft het bij miezer en tegenliggers in het donker (reflectie) geen goed zicht.
De versatile blijft een all-weather fiets... Genieten!!
Jaap P.