vrijdag 9 januari 2009

Sportieve dag

Ik heb ik mijn eerste volledige werkweek met de Versatile erop zitten. Met temperaturen 's ochtends van -8 graden, sneeuw en ijzel op mijn route en continue in het donker geniet ik enorm van mijn Versatile. Er zijn denk ik geen andere omstandigheden waarin het voordeel van een velomobiel in w-w verkeer zo groot is tov een ligfiets als nu: heerlijk.



Vanmiddag zijn we met enkele collega's (niet gejatte foto volgt later) gaan schaatsen op de Loosdrechtse plassen. Fantastisch! Het waaide vandaag vrijwel niet, het vroor hard en het zonnetje scheen heerlijk. Ik kan op karakter en conditie redelijk meekomen met de rest. Zij schaatsen echter veel en veel gecontroleerder en soepeler. Toch kan ook ik genieten van het prachtige landschap, het licht en de fantastische sfeer op het ijs.

Naast de ruim 2 uur schaatsen heb ik ook de tocht huis-werk (26km), werk-Loosdrecht (25 km) en Loosdrecht-huis (27 km) gefietst vandaag. Daarmee toch wel een van de sportiefste dagen van de afgelopen maanden. Vooral het stuk vanmiddag langs het Amsterdam-Rijnkanaal, recht tegen de zon, was heerlijk fietsen. Mooi uitzicht op de polder, -6 graden celsius, helemaal geen verkeer, windstil, redelijk wegdek en 29 km/hr kruisen. In de kou met het natte/ijzige wegdek moet ik veel moeite doen om sneller te fietsen en die had ik vandaag niet over :-)

De km-stand van de Versatile staat ondertussen op 708 km, niet gek voor de 21 winter-dagen die ik de fiets nu heb, met allerlei vrije, fietsloze dagen daarin. Dit is equivalant aan 12.000 km/y, dus ik krijg steeds meer vertrouwen in de 10.000 km/y die ik hoop te halen.

Geen opmerkingen: