zondag 11 januari 2009

Nieuwkoop - Loosdrecht: 1-0

Enige velomobilisten hebben gekozen hebben om het ijs op te gaan met de fiets, maar ik geef voorlopig de voorkeur aan de oerhollandse lage noor. Vandaag met de kinderen naar mijn vader in Zwammerdam afgereisd om daar naar de ijsbaan te gaan. Daarvandaan ben ik met Eloine en Dorien, een vriendin van ons, de polder ingegaan om door te schaatsen naar de Nieuwkoopse plassen. Onze route bestond uit stukken van 2 officiele toertochten: de viermolentocht vanuit Aarlanderveen en de Nieuwkoopse plassen tocht.

Gisteren was het prachtig om met collega's op de Loosdrechtse plassen te schaatsen, maar vandaag was het zo mogelijk nog mooier. Niet alleen voegde de rijp/sneeuw een extra dimensie toe, maar vooral de variatie van polder, kleine doorgangetjes door het riet en de grote weidse plassen, met zeer weinig bebouwing, maakte het tot een grandioze tocht. Het was bovendien niet enorm druk en het zwarte ijs was ook in betere conditie dan in Loosdrecht. Loosdrecht wint echter wel qua koek-en-zopie dichtheid.

Het is leuk om te zien dat het hele land in gemoedelijke sfeer en masse het ijs opgaat. Lorien, onze dochter van 4, heeft onder begeleiding van opa voor het eerst op enkele ijzers gestaan en heeft lekker geoefend achter een stoel. Lennart van 5 vindt het allemaal nog wat spannend en geeft de voorkeur aan voortgetrokken worden op een sleetje :-)

2 opmerkingen:

marcel beekmans zei

hejhej
leuk verhal hor jij bend maar niet met je versatile het ijs op gegan dus? hel slim hoor:P ik heb eens je woo-werk verkeer kaartje es goed bekeken, als jij van de h-brug komt, rij jij niet via muiden he? je rijd bij de stoplichten gwoon rechtdoor langs het spoor zo naar diemen??? ik heb dat een keer gereden toen ik uit amersfoort kwam een vrouwtje die weg op zag rjden was erg beniewt waar dat uit kwam, dus even hee gereden, opzich erg lekker rijden tot aan diemen, in diemen zelf vind ik het een beetje minder, vraag me af of het voor jou via abcoude niet sneller is, maar kan er naast zitten hoor!!

als het mee zit ga ik in febr beginnen bij de ikea magazijn in zuidoost/bijlmer, dus ka dan moi met sunnie op en neer rijden:P

kom je vast wel e ergens tegen:P lijkt me gezellie, doe kalm aan onderweg kerel,

gr marcel

Peter Kindt zei

Ik rij inderdaad rechtdoor de A1 over en dan langs het spoor naar Weesp. Ik kom dus niet in de buurt van of door Diemen en Muiden. Bij Driemond ga ik het A'dam-Rijnkanaal over, om direct langs de zuidkant van de Gaasperplas de Bijlmer binnen te rijden. Alleen in Weesp moet ik even voorzichtig aan doen en dat ontkom ik alleen door eromheen te rijden via de Keverdijk en de N236. Dat is echter geen fijne weg ivm verkeer en te ver om om sneller te zijn.

Ik hou niet van shoppen, maar als het dan toch ergens moet heeft IKEA de voorkeur (naast Bataviastad voor kleding).