zaterdag 18 april 2009

lek (3)

Gisteren had ik er een vrij lange dag opzitten en ging moe maar voldaan het weekend in. Toen ik rond 7 uur op weg naar huis ging, voelde ik direct dat er iets mis was... Mijn linkervoorband was slap en liep snel leeg. Ik heb de fiets even naar een grasstrookje getrokken, op de zijkant gelegd en de binnenband vervangen. Eerst wel even gekeken wat er in de buitenband zat en dat was nogal wat...

Meerdere stukjes glas (en 1 groot stuk, waarschijnlijk de veroorzaker van de ellende) hadden zich in het rubber genesteld. De HPVs zuigen het glas echt aan, dat is wel jammer aan de bandjes. Wat natuurlijk ook jammer is, is dat er in de Bijlmer iedere dag wel weer een glazen fles ergens op het fietspad in stukken uiteen is gegooid. Kunnen die zatlappen of simpele figuren met echtelijke ruzies of frustraties ajb hun glas ajb ergens anders op stukgooien? Op je Wehkamp-gefinancierde flatscreen bijvoorbeeld, of je verlaagde autootje?

De lekke band per 1000km zoals door anderen aangegeven lijkt akelig nauwkeurig te kloppen. Nu 3x lek (2x LV, 1x RV), met laatste lek op km-stand: 3086.

1 opmerking:

Mick zei

Mensen die zo met glas omgaan zijn vaak van bescheiden afkomst en hebben nooit iets bijgeleerd.
Ik heb ook nog 3 HPV's liggen en pas 1 gemonteerd...opgekocht van 't solarprojektgroepje Australiƫ.