woensdag 1 april 2009

Ingehaald

Vorig jaar werd ik op de hurri nog weleens voorbij gefietst door een fitte (race)fietser, maar dat is me dit jaar nog niet overkomen. Je kunt eigenlijk altijd door blijven versnellen in de Versatile. Zo fietste ik zaterdag met mijn fitte oude roeimaat Teun (op een racefiets) een stuk wind mee langs de dijk, waarbij Teun moest lossen bij een forse 47.5km/hr. Ik was op dat moment nog vrolijk aan het versnellen en had nog wel iets harder gekund. Gisteren ben ik dan toch voor het eerst ingehaald (of eigenlijk bijgehaald) door een fiets op het laatste stukje van mijn rit naar huis. Het zal niet de laatste keer zijn, want ik fiets niet altijd met de gashendel vol open, zeker niet als ik vermoeid ben, of gewoon even minder zin heb me zwaar in te spannen. Gelukkig betrof het geen oma-fiets, maar een Quest ;-)

Verder heb ik nog steeds geen enkele maand de magische 1000km met de Versatile gereden (die ik vorig jaar met de hurri in de zomermaanden soms wel haalde). Ik moet daarvoor eigenlijk alle werkdagen fietsen, of een hoop toeren. Het laatste komt er echt helemaal niet van door de volgeplande weekenden, maar ook het echt alle dagen fietsen is lastig haalbaar. Zo had ik deze maand een cursus en de verjaardag van mijn zoontje en bleef daardoor steken op 'slechts' 873 km.

De afgelopen 12 maanden heb ik nu 9.000 km gefietst, waarin 2 maanden met heel weinig kilometers zaten (april en oktober). De 10.000 die zit er dus nog steeds in :-) Niet dat het iets uitmaakt, maar het is toch een mooi rond fors getal, gelijk aan 27 km/dag, het hele jaar door, dag in dag uit.

1 opmerking:

marcel beekmans zei

hey peter!!!goed bezig zech jij haald die 10.000 wel!!! je gaat er zelf ruim over heen... lol