woensdag 15 april 2009

cabrio

Vandaag heb ik voor het eerst gefietst zonder de kap erop. Ik vond het er behoorlijk onaf uitzien in eerste instantie. Het dakje maakt de lijnen van de fiets echt af.

Ondanks dat ik het dakje normaal niet als belemmerend ervaar, had ik toch iets meer een "buiten" gevoel zonder het dakje. Het kan aan de wind gelegen hebben, maar ik had ook het idee dat ik meer rijwind in mijn snufferd kreeg. De snelheid zonder kap was gelijk of misschien iets sneller dan met. Vandaag heen en weer een gemiddelde gehaald van 31 km/hr, waarbij de wind in de avond sterker tegen leek dan 's ochtends mee. Het was ook niet heel moeilijk om zowel 's ochtends als 's avonds richting de 40 km/hr te rijden op het goede asfalt langs het gooimeer.

De lol is echter wel van korte duur. Het weer schijnt weer een stuk slechter te worden en dus zet ik het dakje er morgen zeker weer op. Plaatje hieronder is van eergisteren, woon-werkroute in de polder van het naardermeer:

4 opmerkingen:

marcel beekmans zei

get weer word iets minder goed ja, maar rond de 1 5 graden is wel llijkt me, e ag paar druppels... ga je ook niet dood aan hoor:P ik vodn het met de sunnie fijner rijden zonder dakje...

marcel beekmans zei

boe!!!

je moet je tekst boven aan soort van aanpassen kerel....
nouja niks oet... maar kloptniet meer he
-------------------------------------------------------------------
Peter en Ligfietsen
Ja, nog een blog over ligfietsen en een velomobiel. In afwachting van mijn eigen Versatile heb ik met plezier de vele blogs van anderen gelezen en zal nu ook mijn ervaringen delen met de wijde wereld...
---------------------------------------------------------------------
de velo heb je immers al...

Peter Kindt zei

Dit is wel een heel taalkundige opmerking, die ik niet direct van jou verwacht zou hebben ;-) Maar is het zo beter?

gr. Peter

marcel beekmans zei

ik heb soms zo van die momedjes lol

ja is veel beter zo:P klazze!!!