woensdag 4 februari 2009

Sneeuw

Vandaag lag er een mooi pak sneeuw. Na een paar km op weg te zijn besloot ik even een stop te maken om een foto te schieten met de blackberry. Dat was een slimme zet: tijdens het openen van mijn documententasje vielen al mijn spulletjes eruit en toen ik alles er weer in wilde stoppen kon ik mijn sleutels niet vinden. Deze lagen niet in de Versatile en door het opstaande randje voor het zitgedeelte is de kans ook nihil dat ze uit de fiets gevallen zouden kunnen zijn -> dus even een belletje naar huis. Ik heb die sleutels namelijk nodig om in mijn locker te kunnen komen met daarin met pak/schoenen/handdoek etc.

Klaarblijkelijk had onze jongste dochter de sleutels uit mijn tasje gehaald en verstopt in een wasmand. Ja, ze is heel inventief... Dus terug naar huis en met wat extra km's in de benen opnieuw de tocht aangevangen. Het fietspad lag vol met sneeuw, dus heb ik maar eens gebruik gemaakt van de mogelijkheid om op de rijbaan te fietsen. Het hele stuk op de dijk naar de Hollandse brug heb ik zo op schoon asfalt kunnen rijden. Er waren vrij veel auto's op de dijk, maar ik heb geen enkele negatieve reactie gehad. Geen getoeter, geen geflitst, geen gescheld. De rest van mijn route moest wel over fietspaden, waardoor het allemaal wat langzamer ging en er een mooie fontein van sneeuw in mijn achteruitkijkspiegeltjes te zien was.

Gisterenavond had ik trouwens een sneeuwstormpje te pakken en toen ben ik heerlijk droog gebleven. Verder heb ik geen enkele last van het feit dat de fietspaden er glad bijliggen. De Versatile is echt een heerlijke fiets onder deze omstandigheden!

6 opmerkingen:

marcel beekmans zei

wat een sneeuw!!! bizar :P ik heb geeeeeen sneeuw gezien hier in oost..... heb ff rondje amsterdam-centrum gereden aar k nergens sneeuw, maar hoorde net dat het in ankeveen/kortenhoef daar wel gesneeuwt had....

Mick zei

Nee wij zijn geheel onthouden van sneeuw hier.
Heb je ook die twee sleuven gevonden onder de trappers waar je ongemerkt snoeppapiertjes door kunt lozen?

rv zei

Mooie plaatjes!

WFvN zei

Hier in Zwolle ook best wel wat sneeuw maar nog niet zoveel als jij op de foto's laat zien.

Machtig mooi die sneeuw. Alleen door sneeuw fietsen vind ik wat minder geslaagd ;-)

Peter Kindt zei

Wel gek dan dat het zo lokaal is. Over vrijwel de gehele route lag sneeuw, tot aan de Bijlmer toe, maar volgens Marcel en Mick lag er dus niets in Amsterdam zelf?

Vanavond lagen de fietspaden er overigens beter bij. Heb dus niet weer over de weg hoeven fietsen. Wel weer door een (natte) sneeuwbui heen gekomen.

marcel beekmans zei

ik heb vanavond en vanmiddag in he centrum van Amsterdam geweest en in de leidseplein gedeelde en hbe geen sneeuw gezien,