zondag 8 februari 2009

Meer sneeuw

Vandaag heb ik onze 3 kinderen in de bakfiets meegenomen om de oudste twee af te zetten bij een verjaardagsfeestje, waarbij de kids naar een voorstelling gingen op het "twee turven hoog" festival in Almere Stad. Op de heenweg vielen er een paar vlokjes sneeuw, op de sneeuwde het vies hard:

Dat het voor de kinderen een heerlijke fiets is, mag blijken uit het feit dat de jongste op de foto heerlijk aan het slapen is en helemaal niets van het barre weer meekrijgt...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Grappig dat het in zo'n relatief klein land verschillend weer kan zijn. Ik heb hier, in Noord-Nederland, geen sneeuw oid. gezien... sterker nog, 't was vandaag heerlijk fietsweer. 'k Heb dan ook, op de kop af, 25 km gefiets... lekker even een klein uurtje d'r op uit (heb hele week niet kunnen fietsen).

Wilfred

Mick zei

Zeker 'n mooie fiets en nog gestroomlijnd ook voor 'n rechtopfiets!
Gezien het vrij grote gewicht op 2 banden zou ik de bandendruk (vrij) hoog kiezen:Bij de snelheid (10-20km/u?) is de rolweerstand en eventuele versnellingsnaaf-weerstand je grootste belemmering.

Peter Kindt zei

Ja, bandendruk scheelt idd. Ik pomp de bandjes met enige regelmaat op tot 4.5 bar. Het zijn dikke Marathons, dus dat lijkt me wel voldoende.

De fiets is inderdaad behoorlijk snel en ook nogeens heel wendbaar. We zijn ook erg blij dat we voor een tweewieler en niet voor een lompe driewieler gekozen hebben. Ik fiets er harder mee dan de vrijwel alle stadsfietsen die ik tegenkom, maar dat kan ook komen doordat ik niet zoveel vermogen-standjes ken...