woensdag 19 november 2008

Lekker Fietsweer

Ondanks dat we diep in november zitten, is het nog prima fietsweer. Ik had eigenlijk gedacht dat ik in afwachting van mijn Versatile en na het inleveren van mijn OV-jaarkaart op 31 okt, met regelmaat gebruik zou willen/moeten maken van de bus. Daarop vooruitlopend heb ik 90 strippen aangeschaft (7 nodig per enkele reis), maar ik denk dat ik die niet allemaal nodig ga hebben.

Ik fiets nu 's ochtends de helft van de keren in het donker (als ik de kinderen niet naar school breng) en 's avonds altijd. Het rijden in het donker was wel even wennen, omdat een groot deel van mijn route onverlicht is. Donker is dan ook echt behoorlijk donker, en verblinde (groot)lichten van tegemoetkomende auto's zijn geen pretje. Met mijn lamp goed afgesteld, zie ik echter genoeg en is het eigenlijk wel lekker rustgevend om door het niets heen te fietsen. Verder is het de laatste dagen droog en is mijn route zelfs blad- en troep-vrij. Zelfs de binnenbocht in het fietspad onder de A6 bij de Hollandse brug (Almere zijde) is nu schoongemaakt, na maanden vol met steentjes en andere troep gelegen te hebben. Het is wel tamelijk fris, maar met mijn roeikleding en sjaal, handschoenen en pet, is dat geen probleem.

Met nog een enkele werk-reis voor de boeg en allerei (kerst)diners gepland, zal ik in november en december de 1000 km/maand net niet halen, maar ik zal toch wel een heel eind in die richting komen. Dan kom ik voor 2008 op een totaal van bijna 7.000 km. Niet gek als je bedenkt dat ik in mei pas weer op de fiets gestapt bent. Volgend jaar mik ik op 10.000 km, waarvan het overgrote deel woon-werk-verkeer zal zijn. Dat moet toch toereikend zijn om op gewicht te blijven, fit te worden/blijven, genoeg buitenlucht op te snuiven en de geest af en toe leeg te kunnen rijden.

Geen opmerkingen: