donderdag 5 maart 2009

spits-mijden

AMSTERDAM - Automobilisten in de regio Amsterdam kunnen vanaf het einde van dit jaar geld verdienen door de snelwegen naar de stad tijdens de spits te mijden. De gemeente bevestigde donderdag een bericht hierover in De Telegraaf.

Amsterdam begint samen met andere lokale overheden een proef waarvoor automobilisten zich via hun werkgever kunnen aanmelden. Ze krijgen dan een kastje in de auto, dat registreert wanneer ze zich op de A1, A2, A4, A7 of A8 bevinden. Deelnemers krijgen een maximale vergoeding van om en nabij de 100 euro per maand. Dat bedrag wordt kleiner bij elke keer dat de automobilist tijdens de spits van een van deze snelwegen gebruik maakt.


Ik laat dat ding met plezier in onze auto, of desnoods in mijn Versatile, inbouwen :) Als ik daarvoor in een pre-meet-periode een paar keer met de auto onder een registratiecamera door moet rijden, dan moet dat maar...

Wat een onzin al die auto-stimulerende maatregelen. De slooppremie die eraan zit te komen om iedereen aan een nieuwe auto te helpen (milieuimpact van fabricage is irrelevant???), verlaagde aanschafbelasting voor minder vervuilende auto's en miljardensteun aan fabrikanten om electrische auto's te ontwikkelen (lees: huidige verkoopdip op te vangen). Laat ze liever de BTW afschaffen op fietsen of een auto-sloopregeling invoeren bij aanschaf van een velomobiel...

3 opmerkingen:

marcel beekmans zei

of de benziene prijs op 2 euro zetten:P

Sojaboontje zei

Ja, doe mij ook maar zo'n kastje op onze Greenwheels-pas... Wat een debiel idee weer.

Mick zei

Wat me tegenstaat aan die 'opkooppremie' is dat ze geen onderscheid maken tussen autobezit en autogebruik: en er maar van uitgaaan dat iedereen met 'n kleine premie erbij zich 'n nieuwe auto aan kan schaffen!
Nu heb ik ook nog wel 'n oude 2-takt Honda-Scoopy in de box staan maar of dáár het millieu nu zoveel meer bij gebaat is...
En die mogelijkheid af en toe 'n dagje fietsen over te slaan en nog even door te soezen wil ik me toch niet ontzeggen!