woensdag 29 september 2010

Amsterdam centrum

Na het succes van de tocht per Versatile naar Almelo, besloot ik vandaag voor het eerst fietsend naar het centrum van Amsterdam te gaan. Ik kom er eigenlijk niet vaak en in de spaarzame gevallen vrijwel altijd met OV. Maar vandaag had ik een meeting in een advocatenkantoor vlak naast C.S. waar we afgesproken hadden casual gekleed te verschijnen. Normaal gesproken ontmoet ik de andere aanwezigen in Londen of Parijs waarbij mijn fiets al eens te sprake was gekomen. Vond het een mooi moment om deze bij een thuiswedstrijd te laten zien en wilde ook eens kijken hoe goed hartje centrum bereikbaar is vanuit Almere.



De route voerde langs Muiden, over de Diemerzeedijk (langs IJburg), de Nesciobrug en een stuk parallel aan het spoor vanaf Zeeburg het centrum in. Tot Zeeburg was het prima te doen en was de route prachtig. Daarna viel het me ook mee, alhoewel er wel heel veel fietsverkeer was (en ook vrij veel verkeerslichten). Ik kon de Versatile kwijt in de inpandige garage en was ruim op tijd om eerst nog even te genieten van de croissantjes en muffins voordat de dag echt van start ging.

Ik zou de Versatile niet zomaar ergens in de stad achterlaten/parkeren, maar als daar zoals vandaag een oplossing voor is, is het eigenlijk goed te doen om fietsend naar Amsterdam centrum te gaan!

2 opmerkingen:

marcel beekmans zei

Amsterdam is een prima fietsstad peter! idd nis mis mee, maar pas idd op waar je de fiets stalt,

Mick zei

Elly B. kwam ik tegen op de Dappermarkt in haar velo en zweert bij de Versatile als ideale stadsfiets: Vanwege de makkelijke in- en uitstap en de versnellingsnaaf.
Mvg Mick