dinsdag 26 mei 2009

Nieuwe ervaring: nat in de Versatile

Vanochtend zat het me niet mee. Door een verzameling losse omstandigheden had ik bedacht de bus te nemen:

-ik moet zoveel mogelijk tijd vrijmaken om te studeren en in de bus kan ik wat tijd meepakken
-het had erg hard gewaait en geonweerd vannacht. Er zouden weleens takken op de weg kunnen liggen
-ik heb nog steeds een gratis buspas
-door het lange studeren van gisteravond was ik er niet heel vroeg uit en met de bus zou ik nog om 9.15 op mijn werk kunnen zijn, fiets een kwartiertje later.

Dat was dus niet handig. Blijbaar waren er twee bussen op elkaar geknald op de busbaan en had de politie de busbaan afgezet. Daardoor stond ik met een verzameling medegedupeerden zinloos op de bus te wachten. Wat telefoontjes verder was dat tot ons doorgedrongen wachtenden en besloot eenieder maar weer richting huis te gaan. Ik ben me daar maar om gaan kleden om alsnog met de fiets te gaan.

Het waaide hard, vol wind tegen, maar dat was niet erg. Het schoot redelijk op en het standaard ongemak op dinsdag, de markt in Weesp die me altijd dwingt wat om te rijden over nare klinkers, nam ik op de koop toe.

Weesp uitrijdend kwam ik voor de stoplichten een fietspad-brede plas tegen die ik daar nog niet eerder had gezien. Altijd leuk, lekker de wielkasten schoonspuiten en een mooie fontein achter de fiets creeren. Niet dus. De plas was zo diep dat ik (in volle vaart) water schepte met mijn voetgaten. Dat resulteerde in een enorme bak water die omhoog vloog en mij en mijn tas volledig doorweekte. Gelukkig heb ik altijd roeikleding aan en is het niet erg koud als dat nat wordt. De maaiende tractor (3 minuten achter moeten hangen, omdat ie geen kant uit kon, anders dan doormaaien) maakte het ongemak van de ochtend helemaal compleet.

4 opmerkingen:

marcel beekmans zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
marcel beekmans zei

ahhhhhhhhhhhhhhh die peter.... wat een ochtend !!!

wel veilig an gekomen neem ik aan...

Peter Kindt zei

ja gelukkig wel. Ik bleek daarna nog geluk te hebben met mijn tas. De buitenkant was volledig nat, maar de binnenkant was beschermd door een plastic laag.

Een warme douche, schone kleren en een lekkere kop koffie en de dag kon alsnog fatsoenlijk starten.

Nu ook net klaar met wat ik voor vandaag wilde studeren, dus zelfs dat is goedgekomen ;)

marcel beekmans zei

top kerel!! goed bezig man!!:D