woensdag 19 augustus 2009

sporing?

De band die wat leegliep had ik opgepompt in huis laten liggen en deze was nog steeds op druk vandaag. Maar ik had natuurlijk niet bedacht dat deze zo flink opgerekt zou worden en nu dus absoluut niet meer past -> vuilnisbak.

Ik heb nog steeds het idee dat ik wat afgeremd wordt en wil misschien eens de sporing gaan meten. Dat lijkt me echter een nogal precies klusje, waarvoor ik ook geen goede spullen heb. Dat schuif ik nog maar even vooruit. Mochten mijn banden sneller slijten dan gehoopt dan zal ik zeker in actie moeten komen, tot die tijd kan ik het nog wijten aan andere oorzaken, waaronder mijn eigen benen. Vanmiddag weer naar huis met 35 km/hr gemiddeld en het stuk langs de dijk 40-45 km/hr, terwijl het redelijk windstil was, niet langzaam dus. Misschien moet ik er wat harder voor werken, maar dat is ook alleen maar goed zolang ik nog wat kilootjes kwijt wil.

1 opmerking:

Alex Jansen zei

Hallo Peter,

De sporing opmeten valt best mee hoor. Op het oog langs een paar rechtgelegde klinkers in de bestrating is vaak al een hoop te zien. Met mijn auto experimenteer ik ermee, al zullen de krachten daar een stuk groter zijn natuurlijk en zijn er andere variabelen.
Je kunt een draadje aan de binnenkant van de velg aan de voorzijde spannen en deze opmeten, idem aan de achterzijde van de voorvelg en dan vergelijken. Is de sporing dan verstelbaar op zo'n fiets?

Succes met je fiets en doe de groeten aan die mooie vrouw van je.

Groet Alex.